Akreditasyon | İşletme | Hasan Kalyoncu Üniversitesi

İŞLETME

Akreditasyon

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği

STAR, değerlendirme ve akreditasyon süreçleri ile ilgili eğitim, çalıştay ve bilgilendirme etkinlikleri düzenleyerek, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Sosyal, Beşeri ve Temel Bilimler Lisans Programlarının kalitesinin yükseltilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Misyon ve hedefleriyle uyumlu değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri yürüten STAR, meslek örgütleri ve iş dünyası temsilcileriyle iş birliği yapan lisans programlarının gelişmesini destekleyen geniş ve kapsamlı bir altyapıya sahiptir. STAR, paydaşlarını dikkate alan, düzenlediği etkinliklerde paydaşlarla etkileşime önem veren bir yaklaşım uygulamaktadır. STAR, takip ettiği politikalarla sosyal hayatta ve iş dünyasında günceli ve gelişmeleri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli lisans programları mezunlarının yetiştirilmesine katkıda bulunarak, toplum refahının ileri götürülmesinde ana aktör olmak istemektedir.

STAR, amaçlarını gerçekleştirmek için uluslararası ve ulusal düzeyde eğitim, çalıştay ve bilgilendirme etkinlikleri düzenlemeyi ve bu kapsamda etkinliklere destek vermeyi arzu etmektedir. STAR, bir sivil toplum kuruluşu olarak, Sosyal, Beşeri ve Temel Bilimler Lisans Programlarının sürekli geliştirilmesi ve iyileştirilmesini bir sosyal sorumluluk yaklaşımıyla yerine getirmektedir.

Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki sosyal beşeri temel bilimler lisans programlarının gelişiminin teşvik edilmesi, sürekli iyileştirilmesi, eğitim-öğretim kalitesinin güvence altına alınması, İşletme, Uluslararası Ticaret, Yönetim Bilişim Sistemleri, İktisat/Ekonomi, Finans, Bankacılık, Çalışma Ekonomisi, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, Ekonometri, İstatistik, Lojistik, Maliye, Muhasebe, İnsan Kaynakları, Pazarlama, Girişimcilik, Sigortacılık ve Aktüerya Lisans Programlarının değerlendirme ve akreditasyon faaliyetlerini göstermek üzere kurulmuştur.

İşletme Program Eğitim Amaçları

Mezunlarımız lisans eğitimleri süresince kazandıkları bilgi, beceri ve deneyimleri ile;

PEA1. İşletmelerde uzmanlık alanlarına uygun departmanlarda yönetici olarak çalışırlar.

PEA2. Mezunlarının iş hayatında yaptıkları görevle ilgili gelişmeleri takip etmeleri amacıyla uluslararası bilimsel çalışmaları ve uygulamaları takip edebilirler.

PEA3. İş hayatında güvenilir, sürdürülebilir ve çevreye duyarlı çözümler üretebilirler.

PEA4. Teorik ve uygulamalı eğitim ve öğretimin yanı sıra mesleki kuruluşlarla ve sosyal örgütlerle birlikte hareket ederek topluma bütüncül fayda sağlarlar.

PEA5. Kendi iş fikirlerini yaratarak kendi iş ve işletmelerini kurabilirler.

PEA6. Tüm yaşamları boyunca  toplumsal ve kurumsal etik kurallara uygun sosyal sorumluluk konusunda duyarlılık gösterirler.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI

PÖÇ1: Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir.

PÖÇ2: Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir ve karşılaşılabileceği vakaları analiz ederek sorunlara çözümler üretir.

PÖÇ3: Liderlik ve karar alma becerilerini geliştirerek profesyonel iş yaşamında bireysel ve takım halinde çalışmalar yürütür.

PÖÇ4: Temel finansman kuralları, analitik finans araçları, yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur.

PÖÇ5: Bir işletme veya bir departmanla ilgili olarak alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir.

PÖÇ6: Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.

PÖÇ7: İş yaşamının doğasını anlar ve işletmenin stratejik amaçları doğrultusunda departmanlara bütüncül bakış açısı ile yaklaşır.

PÖÇ8: Bilgi-işlem araçlarını işletmenin hedeflerine ulaşması noktasında destekleyici bir şekilde organize eder.

PROGRAMA ÖZGÜN ÖĞRENİM ÇIKTILARI

PÖÖ1: Öğrenciler, AR-GE ve proje kültürü kazanır.

PÖÖ2: Maaş alan değil, maaş vermeyi hayal eden girişimciler yetişir.

PÖÖ3: Öğrenciler COOP uygulamasıyla mezun olmadan mesleki yetkinliğe sahip olur.

Müfredat Zorunlu Dersler – Program Öğrenme Çıktıları Çapraz Tablosu (Zorunlu Dersler Müfredat Haritası)

Zorunlu Dersler PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8
I. Yarıyıl
Üniversite Hayatına Giriş 1 4 1 1 1 1 1 1
İktisada Giriş I 1 5 1 2 2 3 1 5
Sosyal Sorumluluk Projeleri 1 5 1 1 1 1 1 1
Matematik I 1 5 1 1 1 1 5 3
Sosyolojiye Giriş 1 5 2 1 1 1 1 5
İngilizce I 2 4 1 1 1 2 1 1
Türk Dili ve Edebiyatı I 1 1 1 1 1 1 1 1
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 1 1 1 1 1 1 1 1
Bilişim Teknolojileri 5 3 1 2 2 1 1 2
İşletme Bilimine Giriş I 1 2 5 3 5 2 3 3
II. Yarıyıl
İşletme Bilimine Giriş II 1 3 5 3 5 3 3 3
İktisada Giriş II 1 5 2 2 2 3 1 5
Akademik Yazım ve İletişim Teknikleri 1 1 1 4 1 2 3 3
Matematik II 1 5 1 1 1 1 5 3
İngilizce II 2 1 1 1 1 2 1 1
Türk Dili ve Edebiyatı II 1 1 1 1 1 1 1 1
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 1 1 1 1 1 1 1 1
Dijital Okuryazarlık 4 2 1 2 2 1 1 2
III. Yarıyıl
Tüketici Davranışları 1 1 3 3 1 1 1 5
Hukuka Giriş 1 1 2 1 1 3 1 1
İstatistik I 1 5 2 1 2 1 5 3
Genel Muhasebe I 1 2 5 2 5 1 1 2
Yönetim ve Organizasyon 1 2 5 5 5 1 4 3
IV. Yarıyıl
Pazarlama İlkeleri 1 1 5 3 1 1 1 2
Ticaret Hukuku 1 1 2 1 1 2 1 1
İstatistik II 1 5 3 1 2 1 5 3
Genel Muhasebe II 1 3 5 2 5 1 1 2
Üretim Yönetimi 1 1 5 2 1 1 2 2
V. Yarıyıl
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri 1 4 3 2 1 1 1 4
İşletme Finansmanı 1 2 5 2 2 5 1 3
Maliyet Muhasebesi 1 2 5 1 3 1 1 3
Yöneylem Araştırmaları 2 5 3 5 2 1 5 3
VI. Yarıyıl
Finansal Tablolar Analizi 1 2 2 2 3 5 1 3
Üretim Planlaması ve Kontrol 1 1 5 3 1 1 2 3
Uzmanlık Muhasebesi 1 3 2 1 5 1 1 3
Örgütsel Davranış 1 1 5 5 1 1 2 3
VII. Yarıyıl
Stratejik Yönetim 1 1 5 4 5 1 1 5
Türk Vergi Sistemi 1 1 1 1 1 2 1 1
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi 1 1 5 2 1 2 1 3
Muhasebe Denetimi 1 3 3 1 3 1 1 3
Pazarlama Stratejileri 1 1 2 4 1 1 1 5
Uluslararası İşletmecilik 1 1 4 5 5 1 2 4
VIII. Yarıyıl
Endüstride Uygulamalı Eğitim 1 2 4 5 3 2 5 2

                                               Müfredat Seçmeli Dersler – Program Öğrenme Çıktıları Çapraz Tablosu (Seçmeli Dersler Müfredat Haritası)

PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8
Dersler
 III.  Yarıyıl
İngilizce III 1 2 2 2 1 1 1 1
Müşteri İlişkileri Yönetimi 5 1 1 1 1 1 3 1
Finansal Okuryazarlık Ve Kişisel Finans 1 1 1 1 2 5 1 1
Küresel Girişimcilik ve Liderlik 1 1 4 3 1 1 3 3
Liderlik ve Motivasyon 1 1 5 1 5 1 2 2
Tutundurma Yönetimi 5 1 2 3 1 1 1 2
İnsan Kaynakları Yönetimi 1 1 3 2 5 1 2 1
Girişimcilik ve Liderlik 1 1 4 3 5 2 1 3
Kriz Yönetimi 1 1 4 3 2 2 3 3
Motivasyon ve Liderlik 1 1 5 3 5 2 2 2
IV. Yarıyıl
İngilizce IV 1 2 2 2 1 1 1 1
İşletmelerde İnovasyon ve Değişim Yönetimi 1 1 4 3 1 1 3 4
Kadın ve Genç Girişimciliği 1 1 3 3 2 2 3 3
KOBİ Yönetimi 1 4 3 1 1 1 1 3
Pazarlama Araştırması 5 2 1 1 1 1 1 2
Üretim Sistemleri 1 1 2 2 1 1 2 3
Banka İşletmeciliği 2 5 1 1 1 1 3 1
İşletmeler için Ofis Programları 3 3 1 2 2 1 5 5
V. Yarıyıl
İngilizce V 1 2 2 2 1 1 1 1
Envanter-Bilanço 1 3 2 1 4 1 1 3
Bankacılık Ve Sigortacılık 2 4 1 1 1 1 1 2
E-Pazarlama 4 3 1 1 1 1 1 2
Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları I 3 2 2 1 2 5 1 5
Kantitatif Analiz ve Uygulamalar 3 2 3 4 2 1 5 5
Halkla İlişkiler 1 1 3 2 1 1 1 3
Perakende Yönetimi 4 1 2 2 1 1 1 2
Turizm İşletmeciliği 2 4 1 1 1 1 2 1
Çokuluslu İşletmelerin Yönetimi 1 1 3 3 5 1 3 5
Yeni Ürün Geliştirme 1 2 1 1 1 1 1 1
Bütünleşik Pazarlama İletişimi 5 1 2 1 1 1 1 1
Ücret ve Ödül Yönetimi 1 1 2 2 1 2 1 1
VI. Yarıyıl
İngilizce VI 1 2 2 2 1 1 1 1
Uzmanlık Muhasebesi 1 3 2 1 5 1 1 3
Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları II 3 2 2 1 2 5 1 5
Finansal Yönetim 1 2 2 2 2 1 1 3
Finans Matematiği 1 3 1 1 5 1 1 1
Muhasebe Paket Programları 2 3 2 1 2 1 5 3
Reklam Yönetimi 5 1 1 1 1 1 2 1
Hizmet Pazarlaması 5 1 1 2 1 1 2 2
İmaj ve Saygınlık Yönetimi 1 1 2 1 1 1 2 1
Marka Geliştirme  ve Yönetimi 1 1 2 1 1 1 1 1
Yatırım Projeleri Analizi Ve Portföy Yönetimi 1 3 1 1 1 1 1 1
İşletmelerde İletişim Yönetimi 1 1 4 1 1 1 2 1
Şirketler Muhasebesi 2 1 1 1 4 1 1 1
Global Pazarlama 4 1 2 1 1 1 1 1
Siyasal Pazarlama 4 1 1 1 1 1 1 1
VII. Yarıyıl
İngilizce VII 1 2 2 2 1 1 1 1
Performans ve Kariyer Yönetimi 1 1 3 1 1 1 3 1
Stratejik Karar Teorisi 1 1 4 2 5 1 1 4
Talep Tahmin Yöntemleri 1 1 2 1 1 1 1 4
Yönetim Muhasebesi 1 3 2 1 2 1 1 3
İş Etiği 1 1 3 1 1 1 2 1
Stok Kontrol Sistemleri 1 1 2 1 1 1 1 2
Vergi Denetimi 1 1 1 1 1 3 1 1
Ürün ve Fiyatlandırma Yönetimi 5 1 1 1 1 1 2 1
Satış Yönetimi 4 1 1 1 1 1 1 2
Toplam Kalite Yönetimi 1 2 1 1 1 1 1 3
İşletme Bütçeleri 1 2 1 1 3 1 1 2
Yeni Hizmet  Tasarımı 1 2 1 1 1 1 1 1
Dış Ticaret İşlemleri ve Muhasebesi 1 2 2 1 2 1 1 3
Uluslararası Finans Yönetimi 1 1 1 1 2 1 1 3
Sermaye Piyasası Ve Menkul Kıymetler Analizi 1 1 1 1 2 1 1 4
Türev Piyasalar Ve Risk Yönetimi 1 1 1 1 3 2 1 4
Muhasebe Standartları 1 2 1 1 2 2 5 1
Yeni Pazarlama Yaklaşımları 5 1 1 1 1 1 1 2
Excel İle Finans 2 1 1 1 2 1 5 1
Dijital Pazarlama 5 3 1 1 1 1 1 2

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Bir dersten başarılı olmak için en az DD harf notu gerekmektedir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.

Harf Notu Katsayı
AA 4,0
BA 3,5
BB 3,0
CB 2,5
CC 2,0
DC 1,5
DD 1,0
FD 0,5
FF 0,0
NA 0,0

Hazırlık aşamasındadır.

Lisans eğitim süresi 4 yıl olup, 1 yıl süreli isteğe bağlı İngilizce hazırlık programı bulunmaktadır. Eğitim dili yüzde yüz Türkçedir. Programdan mezun olabilmek için toplam 153 kredi ve 244 AKTS ‘nin tamamlanması gerekmektedir. Son yarıyılda dönemlik staj (COOP) uygulaması bulunmaktadır.