Akreditasyon | İşletme | Hasan Kalyoncu Üniversitesi

İŞLETME

Akreditasyon

İşletme Bölümü Misyonu

“Çalışma hayatıyla tam entegrasyon sağlayarak ulusal ve uluslararası düzeyde gelişmeleri takip edebilen, değişime ve etik kurallara duyarlı, topluma karşı sorumluluklarının bilincinde, hayat boyu öğrenmeye hevesli, ekip çalışmasına yatkın, bilen değil yapabilen, girişimci, yenilikçi bireyler yetiştirmektir.”

İşletme Program Eğitim Amaçları

Mezunlarımız lisans eğitimleri süresince kazandıkları bilgi, beceri ve deneyimleri ile;

PEA1. İşletmelerde uzmanlık alanlarına uygun departmanlarda yönetici olarak çalışırlar.

PEA2. Mezunlarının iş hayatında yaptıkları görevle ilgili gelişmeleri takip etmeleri amacıyla uluslararası bilimsel çalışmaları ve uygulamaları takip edebilirler.

PEA3. İş hayatında güvenilir, sürdürülebilir ve çevreye duyarlı çözümler üretebilirler.

PEA4. Teorik ve uygulamalı eğitim ve öğretimin yanı sıra mesleki kuruluşlarla ve sosyal örgütlerle birlikte hareket ederek topluma bütüncül fayda sağlarlar.

PEA5. Kendi iş fikirlerini yaratarak kendi iş ve işletmelerini kurabilirler.

PEA6. Tüm yaşamları boyunca  toplumsal ve kurumsal etik kurallara uygun sosyal sorumluluk konusunda duyarlılık gösterirler.

İşletme Bölümü Danışma Kurulu

Prof. Dr. Tuba BÜYÜKBEŞE (HKU İİSBF İşletme Bölüm Başkanı)

Doç. Dr. Zeynep ÖZGÜNER (İşletme Bölüm Başkan Yardımcısı)

Ekrem Tekin – OSB Teknokent (Özel Sektör Temsilcisi)

Ali Yıldırım – Gaziantep İşkur Müdür Yardımcısı (Kamu Temsilcisi)

Neslihan Çakar- Gaziantep Ticaret Odası (Özel Sektör Temsilcisi)

Taner ÖZDURAK – HKÜ İşletme Bölümü Mezunu (Mezun Temsilcisi)

Begüm KARTAL- HKÜ İşletme Bölümü Öğrencisi (Öğrenci Temsilcisi)

Turgay Bozan (Fakülte Sekreteri)

İşletme Bölümü Program Öğrenme Çıktıları ve Program Eğitim Amaçları İlişkisi

Program Öğrenme Çıktıları Program Eğitim Amaçları
EA1 EA2 EA3 EA4 EA5 EA6
PÇ1: Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir.
PÇ2: Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar.
PÇ3: Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir.
PÇ4: Karşılaşılabileceği vakaları analiz eder.
PÇ5: İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. X
PÇ6: Temel Finansman kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur.
PÇ7: Bir işletme veya bir departmanla ilgili olarak alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir.
PÇ8: Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.
PÇ9: Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. X X
PÇ10: İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. X
PÇ11: Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur.
PÇ12: İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur.
PÇ13: İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. X
PÇ14: Bilgi-işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder.
PÇ15: Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. X

 

Müfredat Zorunlu Dersler- Program Eğitim Amaçları Çapraz Tablosu

PEA1 PEA2 PEA3 PEA4 PEA5 PEA6
Dersler
Üniversite Hayatına Giriş  X
İktisada Giriş I X
Sosyal Sorumluluk Projeleri X  X
Matematik I X
Sosyolojiye Giriş X X
İngilizce I X X
Türk Dili ve Edebiyatı I
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Bilişim Teknolojileri X X X
İşletme Bilimine Giriş I X X X X
İşletme Bilimine Giriş II X X X X
İktisada Giriş II X
Akademik Yazım ve İletişim Teknikleri X X X
Matematik II X
İngilizce II X X
Türk Dili ve Edebiyatı II
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Dijital Okuryazarlık X X
Tüketici Davranışları X X X  X
Hukuka Giriş X X  X
İstatistik I X
Genel Muhasebe I X X X
Yönetim ve Organizasyon X X X X
Pazarlama İlkeleri X X X
Ticaret Hukuku X
İstatistik II X
Genel Muhasebe II X X X
Üretim Yönetimi X X X
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri X X
İşletme Finansmanı X X X
Maliyet Muhasebesi X X X
Yöneylem Araştırmaları X X
Finansal Tablolar Analizi X X X
Üretim Planlaması ve Kontrol X X X
Uzmanlık Muhasebesi X X X
Örgütsel Davranış X X X X
Stratejik Yönetim X X X X
Türk Vergi Sistemi X
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi X X X X
Muhasebe Denetimi X X X
Pazarlama Stratejileri X X X X X
Uluslararası İşletmecilik X X X X
Endüstride Uygulamalı Eğitim X X X X

 

Müfredat Seçmeli Dersler – Program Eğitim Amaçları Çapraz Tablosu

PEA1 PEA2 PEA3 PEA4 PEA5 PEA6
Dersler
Müşteri İlişkileri Yönetimi X X
Finansal Okuryazarlık Ve Kişisel Finans X X
Küresel Girişimcilik ve Liderlik X X X X X
Liderlik ve Motivasyon X X X X
Tutundurma Yönetimi X X
İnsan Kaynakları Yönetimi X X
Girişimcilik ve Liderlik X X X X
Kriz Yönetimi X X X
Motivasyon ve Liderlik X X X X
 
İşletmelerde İnovasyon ve Değişim Yönetimi X X X
Kadın ve Genç Girişimciliği X X X
KOBİ Yönetimi X X
Pazarlama Araştırması X X
Üretim Sistemleri X X
Banka İşletmeciliği X X
İşletmeler için Ofis Programları X X X
 
Envanter-Bilanço X X
Bankacılık Ve Sigortacılık X X
E-Pazarlama X X X
Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları I X X
Kantitatif Analiz ve Uygulamalar X X
Halkla İlişkiler X X X X
Perakende Yönetimi X X X
Turizm İşletmeciliği X X X
Çokuluslu İşletmelerin Yönetimi X X X X
Yeni Ürün Geliştirme X X X X
Bütünleşik Pazarlama İletişimi X X X
Ücret ve Ödül Yönetimi X X X X
 
Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları II X X
Finansal Yönetim X X
Finans Matematiği X X
Muhasebe Paket Programları X X
Reklam Yönetimi X X
Hizmet Pazarlaması X X
İmaj ve Saygınlık Yönetimi X X
Marka Geliştirme  ve Yönetimi X X X
Yatırım Projeleri Analizi Ve Portföy Yönetimi X X
İşletmelerde İletişim Yönetimi X X X
Şirketler Muhasebesi X X
Global Pazarlama X X
Siyasal Pazarlama X X
 
Performans ve Kariyer Yönetimi X X
Stratejik Karar Teorisi X X
Talep Tahmin Yöntemleri X X
Yönetim Muhasebesi X X
İş Etiği X X X
Stok Kontrol Sistemleri X X
Vergi Denetimi X X
Ürün ve Fiyatlandırma Yönetimi X X
Satış Yönetimi X X X
Toplam Kalite Yönetimi X X
İşletme Bütçeleri X X X
Yeni Hizmet  Tasarımı X X X X
Dış Ticaret İşlemleri ve Muhasebesi X X X
Uluslararası Finans Yönetimi X X X
Sermaye Piyasası Ve Menkul Kıymetler Analizi X X
Türev Piyasalar Ve Risk Yönetimi X X X
Muhasebe Standartları X X
Yeni Pazarlama Yaklaşımları X X X
Excel İle Finans X X X
Dijital Pazarlama X X X

 

Müfredat Zorunlu Dersler – Program Öğrenme Çıktıları Çapraz Tablosu (Zorunlu Dersler Müfredat Haritası)

Zorunlu Dersler PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15
I. Yarıyıl
Üniversite Hayatına Giriş 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
İktisada Giriş I 1 5 1 2 2 4 1 1 1 1 1 1 1 5 3
Sosyal Sorumluluk Projeleri 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Matematik I 1 5 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 4
Sosyolojiye Giriş 1 1 2 5 1 1 4 3 2 2 1 1 1 3 4
İngilizce I 2 1 1 4 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Türk Dili ve Edebiyatı I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
Bilişim Teknolojileri 5 3 1 2 2 1 1 2 1 2 1 1 1 1 5
İşletme Bilimine Giriş I 1 2 5 5 5 2 5 5 5 2 5 5 5 3 4
II. Yarıyıl
İşletme Bilimine Giriş II 1 3 5 5 5 3 5 5 5 2 5 5 5 3 4
İktisada Giriş II 1 5 2 2 2 4 1 1 1 1 1 1 1 5 3
Akademik Yazım ve İletişim Teknikleri 1 1 1 4 1 2 3 3 3 1 1 3 1 1 5
Matematik II 1 5 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 5
İngilizce II 2 1 1 4 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Türk Dili ve Edebiyatı II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3
Dijital Okuryazarlık 4 2 1 2 2 1 1 2 1 2 1 1 1 1 5
III. Yarıyıl
Tüketici Davranışları 1 1 3 3 1 1 4 4 1 4 5 1 1 1 3
Hukuka Giriş 1 1 2 1 1 5 1 1 1 3 1 1 1 4 3
İstatistik I 1 5 2 1 2 1 1 3 1 5 1 2 1 1 2
Genel Muhasebe I 1 2 3 2 5 1 1 2 1 2 1 1 2 2 2
Yönetim ve Organizasyon 1 2 5 5 1 1 4 5 5 1 2 4 1 2 3
IV. Yarıyıl
Pazarlama İlkeleri 1 1 2 3 1 1 1 2 2 1 5 1 1 1 3
Ticaret Hukuku 1 1 2 1 1 5 1 1 1 3 1 1 1 5 2
İstatistik II 1 5 3 1 2 1 1 3 1 5 1 2 1 2 2
Genel Muhasebe II 1 3 3 2 5 1 1 2 1 2 1 1 2 2 2
Üretim Yönetimi 1 1 2 2 1 1 2 2 5 2 2 2 1 1 2
V. Yarıyıl
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri 1 4 3 2 1 1 1 4 1 5 4 1 1 4 3
İşletme Finansmanı 1 2 2 2 5 1 1 3 1 2 1 1 5 2 3
Maliyet Muhasebesi 1 2 2 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 2 3
Yöneylem Araştırmaları 2 5 3 1 2 1 1 3 1 5 1 2 1 4 2
VI. Yarıyıl
Finansal Tablolar Analizi 1 2 2 2 5 1 1 3 1 2 1 1 5 3 3
Üretim Planlaması ve Kontrol 1 1 2 3 1 1 2 3 5 2 2 2 1 1 2
Uzmanlık Muhasebesi 1 3 2 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 3 3
Örgütsel Davranış 1 1 4 5 1 1 5 4 4 2 1 5 1 1 3
VII. Yarıyıl
Stratejik Yönetim 1 1 5 4 1 1 5 4 5 2 1 5 1 1 4
Türk Vergi Sistemi 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 4 1
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi 1 1 5 5 1 2 5 5 4 1 1 4 1 1 3
Muhasebe Denetimi 1 3 3 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 3 3
Pazarlama Stratejileri 1 1 2 4 1 1 1 2 2 3 5 1 1 1 3
Uluslararası İşletmecilik 1 1 4 5 1 1 5 4 5 2 1 5 1 1 4
VIII. Yarıyıl
Endüstride Uygulamalı Eğitim 1 2 4 5 3 2 5 2 3 2 2 3 2 2 4

 

                                               Müfredat Seçmeli Dersler – Program Öğrenme Çıktıları Çapraz Tablosu (Seçmeli Dersler Müfredat Haritası)

 

PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14 PÇ15
Dersler
III. Yarıyıl
Müşteri İlişkileri Yönetimi 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 4 1 1 1 2
Finansal Okuryazarlık Ve Kişisel Finans 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 4 1 5
Küresel Girişimcilik ve Liderlik 1 1 4 5 1 1 5 4 5 2 1 5 1 1 4
Liderlik ve Motivasyon 1 1 5 5 1 1 5 4 5 3 1 5 1 1 4
Tutundurma Yönetimi 1 1 2 3 1 1 1 2 2 1 5 1 1 1 3
İnsan Kaynakları Yönetimi 1 1 5 4 1 1 5 4 4 2 1 3 1 1 4
Girişimcilik ve Liderlik 1 1 4 4 2 2 4 4 5 2 1 5 1 1 5
Kriz Yönetimi 1 1 4 4 2 2 4 5 4 2 1 5 1 1 4
Motivasyon ve Liderlik 1 1 4 5 2 2 4 4 5 2 1 5 1 1 5
IV. Yarıyıl
İşletmelerde İnovasyon ve Değişim Yönetimi 1 1 3 4 1 1 5 4 3 3 3 3 1 3 4
Kadın ve Genç Girişimciliği 1 1 3 3 2 2 4 4 5 2 1 5 1 1 5
KOBİ Yönetimi 1 1 3 1 1 1 1 4 1 2 1 1 1 1 4
Pazarlama Araştırması 1 3 1 1 1 1 1 2 1 2 5 1 1 1 3
Üretim Sistemleri 1 1 2 2 1 1 2 3 5 2 2 2 1 1 2
Banka İşletmeciliği 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1
İşletmeler için Ofis Programları 5 3 1 2 2 1 1 2 1 2 1 1 1 1 5
V. Yarıyıl
Envanter-Bilanço 1 3 2 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 3 3
Bankacılık Ve Sigortacılık 2 1 1 1 1 1 1 2 1 2 1 1 1 1 1
E-Pazarlama 1 3 1 1 1 1 1 2 1 2 5 1 1 1 3
Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları I 3 4 2 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 4 3
Kantitatif Analiz ve Uygulamalar 3 5 3 1 2 1 1 3 1 5 1 2 1 4 2
Halkla İlişkiler 1 1 3 4 1 1 1 3 1 1 1 1 1 3 4
Perakende Yönetimi 1 1 2 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1 3 4
Turizm İşletmeciliği 2 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1
Çokuluslu İşletmelerin Yönetimi 1 1 4 5 1 1 5 4 5 2 1 5 1 1 4
Yeni Ürün Geliştirme 1 2 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 2 1
Bütünleşik Pazarlama İletişimi 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
Ücret ve Ödül Yönetimi 1 1 2 2 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
VI. Yarıyıl
Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları II 3 4 2 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 4 3
Finansal Yönetim 1 2 2 2 5 1 1 3 1 2 1 1 5 2 3
Finans Matematiği 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1
Muhasebe Paket Programları 2 3 2 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 4 3
Reklam Yönetimi 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 3 1 1 2 2
Hizmet Pazarlaması 1 1 1 2 1 1 2 2 1 1 4 1 1 1 2
İmaj ve Saygınlık Yönetimi 1 1 2 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 2 5
Marka Geliştirme  ve Yönetimi 1 1 2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 3
Yatırım Projeleri Analizi Ve Portföy Yönetimi 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 3
İşletmelerde İletişim Yönetimi 1 1 3 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 3
Şirketler Muhasebesi 2 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2
Global Pazarlama 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 2
Siyasal Pazarlama 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 2
VII. Yarıyıl
Performans ve Kariyer Yönetimi 1 1 4 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 5
Stratejik Karar Teorisi 1 1 4 2 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 2
Talep Tahmin Yöntemleri 1 1 2 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 3 1
Yönetim Muhasebesi 1 3 2 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 3 3
İş Etiği 1 1 4 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 3 3
Stok Kontrol Sistemleri 1 1 2 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 2 1
Vergi Denetimi 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 2
Ürün ve Fiyatlandırma Yönetimi 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 5 1 1 2
Satış Yönetimi 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 3 1 1 2
Toplam Kalite Yönetimi 1 2 1 1 1 1 1 3 4 1 1 1 1 1 2
İşletme Bütçeleri 1 2 1 1 4 1 1 2 2 1 1 1 3 1 1
Yeni Hizmet  Tasarımı 1 2 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 2 1
Dış Ticaret İşlemleri ve Muhasebesi 1 2 2 1 5 1 1 3 1 2 1 1 3 3 2
Uluslararası Finans Yönetimi 1 1 1 1 4 1 1 3 1 1 1 1 1 1 3
Sermaye Piyasası Ve Menkul Kıymetler Analizi 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2
Türev Piyasalar Ve Risk Yönetimi 1 1 1 1 3 2 1 3 1 1 1 1 2 1 2
Muhasebe Standartları 1 2 1 1 4 2 1 1 1 1 1 1 1 2 2
Yeni Pazarlama Yaklaşımları 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 5 1 1 3
Excel İle Finans 2 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 4 1 2
Dijital Pazarlama 1 3 1 1 1 1 1 2 1 2 5 1 1 1 3

 

Program Öğrenme Çıktıları ve  Program Eğitim Amaçları İlişkisini Gösteren Çapraz Tablo

Program Öğrenme Çıktıları Program Eğitim Amaçları
EA1 EA2 EA3 EA4 EA5 EA6
PÇ1: Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir.

 

PÇ2: Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar.

 

PÇ3: Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir.

 

 

PÇ4: Karşılaşılabileceği vakaları analiz eder.

 

PÇ5: İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir.

 

X
PÇ6: Temel Finansman kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur.
PÇ7: Bir işletme veya bir departmanla ilgili olarak alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir.

 

PÇ8: Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.

 

PÇ9: Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir.

 

X X
PÇ10: İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. X
PÇ11: Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur.
PÇ12: İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur.
PÇ13: İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. X
PÇ14: Bilgi-işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder.
PÇ15: Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. X